راه های افزایش بازدید وبلاگ

اگر قصد یادگیری مهارتهای کلیدی وبلاگ نویسی و بالابردن آمار بازدید وبلاگ خودرا دارید باید به این نکته مهم دقت نمایید که برای آموزش فن و فنون پیشرفته وبلاگ هیج چیزی بهتر از بازدید و بررسی وبلاگهای حرفه ای و نمونه نیست.

امروز اگرچه وبلاگ و وبلاگ نویسی آن تب و تاب اولیه اش را ندارد اما از لحاظ حجم نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده و بیشتر وبلاگهای حرفه ای با انگیزه های استفاده اقتصادی از وبلاگ شکل گرفته اند.

ha1s_افزایش_آمار_رتبه_سایت_وبلاگ.jpg

راه های افزایش بازدید وبلاگ

  1. تبدیل مقالات و مطالب پست های وبلاگتان در قالب PDF و اشتراک گذاری آنها در سایت هایی مثل Scribd یا DocStoc .
  2. نوشتن مقالات واقعا آموزنده و مفید در سایت یا وبلاگتان و انتشار آنها در سایت ویکی پدیا.
  3. برگزاری مسابقه و دادن جوایز به خوانندگان وبلاگتان. استفاده از سایت های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک برای باخبر کردن کاربران در برگزاری و شرکت در مسابقه و کسب جوایز متنوع.
  4. ساخت یک صفحه ویکی برای وبلاگ خود و اطمینان از اینکه هیچ وقت آن صفحه پاک نمی شود و ایجاد مقالات و مطالب در مورد روند سایتتان یا انتشار مطالب آموزنده.
  5. نوشتن پست های عددی و لیستی . مثلا ” 5 راه برای کسب درآمد از وبلاگ  ” یا ” 3 راه ساده برای افزایش بازدید سایت ” که کاربران به این پست ها بیشتر از مطالب عادی تمایل نشان داده و به اشتراک می گذارند.
  6.  نوشتن آگهی های جذاب و شرح وبلاگ خود در تراکت ها و یا کارت ویزیت ها و پخش آنها در سوپر مارکت ها ، میان روزنامه ها یا تابلوهای اعلانات .
  7.  ارسال مطالب بیشتر در وبلاگ مساوی است با رتبه بهتر در موتورهای جستجو و شانس بیشتر شما برای دیدن شدن وب سایتتان با توجه به کلمات کلیدی و مطالب سایت در موتورهای جستجو.
  8.  ثبت کردن وبلاگ در موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو ، بینگ و … با استفاده از سرویس AdMe.com که می تواند سایت شما را در 20 موتور جستجو مختلف ثبت کند.
  9. شرکت در سایت های پرسش و پاسخ که تعداد آنها هم کم نیست و دادن لینک سایتتان در انتهای پرسش ها یا پاسخ های داده شده .
  10. ثبت سایت و ایجاد یک صفحه در سایت های اشتراک گذاری لینک مثل Digg یا StumbleUpon یا Delicious.
  11. ساخت یک صفحه در فیس بوک یا توییتر و گوگل پلاس و اشتراک گذاری لینک ها و مطالبتان در آنها .
  12.  استفاده از پلاگین های ارسال و اشتراک گذاری مطالب در سایت یا وبلاگ برای دسترسی کاربران به اشتراک گذاری پست های شما در شبکه های اجتماعی.
  13. تمیز کردن وبلاگتان که پر از تصاویر و ویدیو و تبلیغات های دست و پاگیر شده است که هم نمای زیبایی به سایتتان می دهد و هم موتورهای جستجو راحتتر می توانند به سرعت در وبلاگ شما حرکت کنند.
  14. پینگ پست های وبلاگ با استفاده از سایت های Pingler یا Pingoat . البته در خود وردپرس نیز مکانی برای اضافه کردن لیست سایت هایی که باید پست ها به آن پینگ شوند ، قرار دارد که فقط باید لیست ها را پیدا کرده و در آن وارد کنید. ( یک سرچ در گوگل بزنید )
  15. فعالیت در انجمن ها و فروم های پر بازدید مرتبط با مطالب سایتتان و قرار دادن لینک یا لوگو وبلاگ در انتهای پست های ایجاد شده در فروم ها.
  16. نصب پلاگین های سئو برای مرتبط کردن سایت بر اساس قوانین موتورهای جستجو و در نهایت بازدید بهتر از این مکان ها.
  17. هدف قرار دادن کلمات کلیدی که رقابت در آنها کم است و به کاربردنشان در وب سایت خود.
  18. استفاده از کارت ویزیت و طراحی یک کارت ویزیت زیبا و تاثیرگذار و پخش آنها میان دوستان و خانواده و حتی در شیشه جلوی اتومبیل ها و …
  19. ثبت کردن وبلاگ در دایرکتوری های رایگان مثل DMOZ ( البته با مشقت زیاد و اما و اگرها ).
  20. نوشتن متن تبلیغات مناسب و انتشار سایت خود در وب سایت های تبلیغاتی رایگان که همه شما آنها را می شناسید و تعدادشان خیلی هم کم نیست.

 

  1.  ایجاد پست های بحث برانگیز و نوشتن مطالب جذاب . البته نباید در این مورد بیش از حد از مرز و خطوط قرمز عبور کرد.
  2.  مصاحبه با یک متخصص یا یک رقیب موفق و انتشار آن به صورت متن یا پادکست یا ویدیو در سایت خود.
  3. ارائه نظر و کامنت دادن در سایت های گوناگون و البته با نظرات مفید و سازنده. چون نظرات یکنواخت و به قولی اسپم سریعا توسط مدیر سایت حذف خواهد شد.
  4.  طراحی و ساخت بنرهای زیبا و تبادل بنر با سایت های هم رده خود.
  5.  تبادل لینک با سایت هایی که هم موضوع با پست های شما هستند .
  6.  اگر یک پست مناسب در سایت های دیگر یافتید که می توانید در مورد آن مطلب یک نوشته کامل تر تهیه و پست سایت مربوطه را نیز در درون مطالب خود لینک کنید. مدیر سایت مربوطه نیز متوجه این امر شده و به احتمال زیاد همین کار را برای شما انجام خواهد داد.
  7. نوشتن پست مهمان در سایت های دیگران و انتشار مطالب آموزنده در سایت هایی که پست مهمان را قبول می کنند.
  8. کاربران عاشق چیزهای رایگان هستند. می توانید یک کتاب الکترونیکی یا ایبوک و ترفندهای مختلف یا یک فایل گرافیکی یا تم سایت را در معرض دانلود در سایت خود قرار دهید.
  9. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان پست ها خود . قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان مطالب باعث می شود تا ترافیکی هدفمندتر و بیشتری را از موتورهای جستجو داشته باشید.
  10.  می توانید آدرس وب سایت خود را به صورت برچسب بر روی شیشه یا سپر ماشین خود نصب کرده و توجه دیگران را نیز جلب کنید. حتی می توانید از دوستان و خانواده خود نیز خواهش کنید که این کار را برای شما انجام دهند.
  11.  ساخت یک کتاب الترونیکی یا یک ایبوک آموزنده و قرار دادن آن در سایت و لینک کردن آن در هاست سایت خود یا سایت های اشتراک گذاری لینک های دانلود مثل مدیا فایر و یا اشتراک گذاری کتاب ها در سایت های دیگر که پذیرای کتاب های الکترونیکی و خوانندگان بیشتری در این زمینه هستند.
  12. به شبکه یوتیوب رفته و فیلم ها و ویدیوهای جالب را پیدا کرده و در سایت خود قرار داده و در مورد آنها مطلبی منتشر کنید.
  13. هنگامی که شما شروع به وبلاگ نویسی می کنید ، شاید در ابتدا اطلاعات و پست های مفیدی بزنید ، اما باید مطمئن شوید که این مطالب با نیازهای کاربران شما همسان است یا خیر.
  14. انجام تحقیقات لازم بر روی کلمات کلیدی و به کار بردن آنها در میان مطالب خود که همین امر باعث می شود که عنوان ها و مطالب شما در صفحات اول موتورهای جستجو قرار بگیرد.
  15.  استفاده از شبکه های اجتماعی که کاربران زیادی در آنها رفت و آمد می کنند مثل فیس بوک ، توییتر ، گوگل پلاس ، لینکدین و  اشتراک گذاری مطالب خود در آنها.
  16. استفاده از تبلیغات های آنلاین مثل تبلیغات های کلیکی یا تبلیغات بر اساس تعداد نمایش روزانه یا تبلیغات در سایت های پربازدید.
  17. استفاده از عناصر گرافیکی و کاربرپسند در طراحی وب سایت یا وبلاگ خود که می تواند توجه بیشتر و بهتر کاربران و موتورهای جستجو را به سمت مطالب شما و سایتتان جلب نماید.
  18. بهینه سازی متا تگ ها بر اساس کلمات کلیدی و انجام تجزیه و تحلیل رقبای خود در این زمینه.
  19. فعال کردن اشتراک فید یا RSS در وبلاگ خود و قرار دادن آیکون و لینک ثبت نام فید یا خبرنامه برای دریافت و ثبت نام بازدیدکنندگان ثابت به سمت مطالب شما.
  20. ایجاد نظرسنجی در وبلاگ خود و درخواست از کاربران برای شرکت در نظرسنجی ها که برخی از همین نظرها می تواند روند سایت و جذب بازدید شما را بهتر نماید.
  21. بروز رسانی مداوم و مستمر سایت و وبلاگ خود که همین امر می تواند بازدید کنندگان ثابت و خوبی را از موتورهای جستجو برای شما به ارمغان آورد و حتی کاربران ثابت سایت خود را نیز حفظ خواهید کرد.
  22. پژوهش و انجام تکنیک های مختلف سئو و بهینه سازی قسمت های مختلف سایت از قالب گرفته تا مطالب درون وبلاگ خود.